Spoedgevallen
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen. Als U belt, toets dan een 1 in het telefoonmenu.
De praktijk is geopend op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur. Als u belt dat u eraan komt, kan de huisarts alvast rekening houden met uw komst.
Op donderdagmiddag hebben wij geen spreekuur. We zijn wel bereikbaar voor spoedgevallen.
Voor spoed buiten kantoortijden: Huisartsenposten Rijnland, 088-4274700.
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 tot 17.00 uur, behalve donderdagmiddag. Dan is de praktijk vanaf 12.00 uur alleen voor spoedgevallen bereikbaar via nummer 071-3412020, toets 1 voor spoed.
Openingstijden | |
maandag | 08.00 – 17.00 |
dinsdag | 08.00 – 17.00 |
woensdag | 08.00 – 17.00 |
donderdag | 08.00 – 17.00 (’s middags alleen voor spoed) |
vrijdag | 08.00 – 17.00 |
Avond-, nacht- en weekenddienst
Buiten kantooruren kunt u contact opnemen met de spoedpost (huisartsenposten Rijnland) via telefoonnummer 088-4274700.
De huisartsenpost is bestemd voor dringende medische zaken, die niet tot het volgende gewone spreekuur van uw eigen huisarts kunnen wachten. U kunt niet zonder afspraak langs komen bij de huisartsenpost
Adres huisartsenpost:
Huisartsenpost Alphen, gevestigd in het Rijnland Ziekenhuis Meteoorlaan 4, 2402 WC te Alphen aan den Rijn
website: www.huisartsenpostenrijnland.nl
Afspraak maken
Spreekuur op afspraak
Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Spreekuurtijden zijn dagelijks tussen 08.00 en 10.20 uur en tussen 14.00 en 16.20 uur (behalve donderdagmiddag).
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08.00 en 12.30 uur. Voor eenvoudige vragen kunt u ook een afspraak maken voor het terugbelspreekuur, iedere dag tussen 11.00 en 12.00 uur. Een van de artsen belt u dan terug.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vaak vragen naar de reden van uw komst. Dat is noodzakelijk om u zo efficient mogelijk te kunnen adviseren, en om een inschatting te maken van de ernst van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
dokter van Eekelen | dokter Huitink | dokter Hesseling | |
maandag | aanwezig | aanwezig | |
dinsdag | aanwezig | aanwezig | |
woendag | aanwezig | aanwezig | aanwezig |
donderdag | aanwezig | aanwezig | – |
vrijdag | – | – | aanwezig |
Terugbelspreekuur
Het telefonisch spreekuur bestaat niet meer. In plaats hiervan kunt u vragen of een van de artsen u terugbelt (het “terugbelspreekuur”). Dit is vooral geschikt om te overleggen over (afwijkende)
uitslagen, of voor vragen naar aanleiding van een eerder consult. De artsen bellen u terug tussen 11.00 en 12.30 uur.
Uitslagen
Bel voor uitslagen tussen 08.00 en 12.30 uur (niet tussen 10.00 en 10.30) met de praktijkassistente. Zij kan u vertellen of verder overleg met de arts noodzakelijk is.
Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Op de website vindt u een klachtenformulier.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.